Auping kiest Veenstra|Fritom

Publicatie datum: 24-12-2013

Koninklijke Auping bv kiest voor Veenstra|Fritom als dienstverlener voor het managen van Auping’s inkomende goederenstroom. Auping staat daarmee aan de basis van de opening van Veenstra’s nieuwe locatie in Deventer.

Auping heeft de ambitie om in 2020 alle bedrijfsprocessen, producten en diensten duurzaam te hebben ingericht. In de nieuw geopende locatie van Veenstra|Fritom aan de Duisburgstraat in Deventer beheert de logistiek dienstverlener de voorraden van verschillende Auping leveranciers en levert het dagelijks de benodigde grondstoffen aan Auping.

Verminderen van transportbewegingen
Door het stroomlijnen van inkomende grondstoffen en halffabricaten via het zogenaamde hub-proces waarbij de grondstoffen op een punt worden herverdeeld en geleverd aan de eindbestemming, is Auping in staat het aantal transportbewegingen te verminderen. De binnenkomende goederenstroom sluit zo beter aan bij de productie.

Bas Koopmanschap, directeur Veenstra|Fritom zegt: “De samenwerking tussen Auping en Veenstra|Fritom is een mooie stap in de ontwikkeling van ons bedrijf. We hebben hiermee een hele mooie nieuwe relatie binnengehaald. De opening van een nieuwe locatie in Deventer zorgt ervoor dat ons bedrijf zich verder kan ontwikkelen in warehousing. De regio biedt ons daar veel kansen in.”

Over 125 jaar Auping
Koninklijke Auping bv is het grootste zelfstandige Nederlandse beddenbedrijf met eigen productielocaties in Nederland en verkoopkantoren in diverse Europese landen. Daarbuiten werkt Auping nauw samen met internationale distributeurs. Auping begon in 1888 als smederij in Deventer. Met de spiraalbodem zette Johannes Auping 125 jaar geleden een nieuwe trend. Het bedrijf specialiseerde zich daarna in spiraalbedden. Later kwamen daar matrassen en boxsprings bij. Zo ontwikkelde Auping zich tot de slaapspecialist en marktleider in Nederland. Door voortdurend te investeren in innovatie en ontwerp is Auping altijd trendsettend geweest in slaapcomfort. Daarbij ligt de focus op drie merkwaarden: Ultiem Comfort, Vormgeving en Duurzame Kwaliteit.

Auping werkt samen met wetenschappers en gerenommeerde ontwerpers aan voortdurende productinnovatie. De kennis van het slaapproces en gebruik van nieuwe materialen en technieken vormen de basis van het unieke Auping comfort. Het vakmanschap, de toewijding en ervaring van de medewerkers staan borg voor duurzame kwaliteit en een hoge servicegraad. Auping mag zich, met de ondertekening van het C2C Charter, als eerste beddenfabrikant ter wereld een Cradle to Cradle organisatie noemen. Auping wil in 2020 alle bedrijfsprocessen, producten en diensten duurzaam en volgens C2C filosofie hebben ingericht.

Meer informatie staat op www.auping.nl.