Ventura Systems CV, opgericht in 1994 en gevestigd in Bolsward, assembleert en exporteert complete busdeursystemen naar klanten wereldwijd. Om de pieken en dalen in de vraag naar deze systemen op te kunnen vangen, wordt de productie geleveld. In de praktijk betekent dit dat een order die pas over een aantal weken nodig is – bijvoorbeeld voor een automotive klant – al eerder wordt geproduceerd. Zodoende kan Ventura Systems tijdig aan de klantvraag voldoen. Echter ontstaat hierdoor een grotere vraag naar opslagruimte. ‘’Door het uitbesteden van warehousing, houden wij overzicht. Voor ons is het de ideale tussenoplossing’’ geeft Theo Boorsma aan.
Om de samenwerking voor te bereiden, zetten de ICT-afdelingen van beide partijen binnen twee weken een op maat gemaakt in- en uitslagsysteem op. Dit alles is geïntegreerd in het Warehouse Management System van Veenstra Fritom. “Elke kist wordt door Ventura Systems voorzien van een barcode label die in Heeg wordt gescand. Op deze manier is elke order traceerbaar en kan onze klant 24 uur na het maken van een laadafspraak, bij het warehouse van Veenstra|Fritom de goederen komen laden. Ventura Systems verzorgt de documentatie en Veenstra|Fritom regelt de rest! Daardoor zijn zij een verlengstuk van onze supply chain geworden. Bijkomend voordeel is de korte afstand tussen beide locaties en de dagelijkse pendel tussen Heeg en Bolsward.