EUROstyle

Afbeelding1 Jaco W

"Wat ons erg aanspreekt is dat de bedrijfsvoering van Veenstra|Fritoms gericht is op duurzaam ondernemen".

Jacob W. Pathuis — Manager Purchase and Supply Chain, EUROStyle

Als je denkt aan natuurlijke en ecologisch verantwoorde producten voor tuin, dier en landbouw, dan denk je aan EUROstyle uit Oosterwolde. En dan met name aan haar merken ECOstyle en Vitalstyle. Het oorspronkelijke familiebedrijf werd in de jaren zestig opgericht door aardappelteler en -handelaar Jan Zwart, die zag dat het gebruik van kunstmest, pesticiden en andere agro-chemicaliën het gezonde bodemleven en milieu verstoorde. Hij ging, samen met drie compagnons, naarstig op zoek naar betere en verantwoorde oplossingen. Binnen deze missie zoekt EUROstyle ook vandaag de dag gericht naar partners in de keten, waaronder voor vervoer van haar producten. “Wat ons erg aanspreekt is dat de bedrijfsvoering van Veenstra I Fritom gericht is op duurzaam ondernemen duurzaam ondernemen."

Ten opzichte van de jaren zestig is het bedrijf enorm veranderd en gegroeid, ook buiten de landsgrenzen. EUROstyle opereert en innoveert vanuit de kracht van de natuur en levert effectieve producten voor een gezonde bodem, planten en dieren voor consumenten en professionals. Anno 2025 haalt het bedrijf het grootste deel van haar omzet uit de verkoop van tuinproducten (ECOstyle). Daarnaast groeit jaarlijks de afzet van de natuurlijke producten voor dieren (Vitalstyle) en voor de landbouw en groenvoorziening (ECOstyle Professional).

In de loop der jaren is EUROstyle gigantisch gegroeid en heeft het onder meer een prachtig, op duurzaamheid gericht pand op het Ecomunitypark in Oosterwolde gebouwd, met BREEAM Outstanding certificaat. In 2002 startte EUROstyle een zoektocht naar een logistieke partner met dezelfde kernwaarden. Het is voor het bedrijf van essentieel belang dat deze partij zich continu en waar mogelijk verduurzaamt, zowel in de keten als in het transport.

Gericht op een langdurige duurzame klant-leverancier relatie, vond het bedrijf in Veenstra I Fritom de ideale transporteur. “Inmiddels doe ik al heel wat jaren zaken met Veenstra I Fritom, in het verleden is dit ook al het geval geweest met Oldenburger – Fritom. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik over de dienstverlening binnen de Vritom groep erg tevreden ben”, vertelt dhr. Pathuis van EUROstyle. Reden hiervoor is dat Veenstra I Fritoms bedrijfsvoering erg gericht is op maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen, wat uiteraard naadloos aansluit op de filosofie van EUROstyle.

“Veenstra I Fritom komt, als onze transporteur, veelvuldig in contact met onze klanten. Daarom vinden wij het erg belangrijk dat zij zich ook, net als wij presenteren en bezighouden met de thematieken mens, milieu, maatschappij en meerwaarde.”

 

 

Ecostyle Pand Oosterwolde
Ecostyle Magazijn

Er is door de jaren heen een goede band ontstaan tussen beide partners. “Door de jarenlange relatie kennen de mensen van Veenstra I Fritom onze producten, de meeste van onze klanten en onze filosofie. Eén van de sterke punten van Veenstra is dat ze erg flexibel en oplossingsgericht te werk gaan en altijd voor ons klaarstaan.”  Daar houdt het positieve relaas niet op, als de heer Pathuis over de communicatie begint: “Aan een half woord  hebben de medewerkers van Veenstra I Fritom vaak genoeg. Met hun directe communicatielijnen onderscheiden ze zich naar onze mening echt van anderen. Na meer dan 20 jaar kun je wel zeggen dat Veenstra I Fritom een betrouwbare partner is. Erg Fijn!”

Kijk voor meer informatie over EUROstyle op: www.eurostyle.nl

Benieuwd wat Veenstra|Fritom kan betekenen voor uw logistieke keten?

Veenstra Fritom 72

Wietze de Vries
Sales manager